u, oksijenden sonra hayatımızı sürdürmek için en temel ihtiyaçlarımızdan birisi. Yetişkin bir kadın vücudunun %50’si su iken, erkeklerde bu oran %60 seviyelerinde. Yani kısacası su vücudumuzun olmazsa olmazı. Yaşlandıkça vücudumuzdaki yağ dokusu artarken, su dokusu azalıyor. Bu durumda su tüketimimiz daha da önemli hale geliyor.

Gün içindeki yoğunluğunuz sebebiyle su tüketmeyi zaman zaman unuttuğunuz ya da farklı içecekleri suya tercih ettiğiniz zamanlar olabilir, ancak yeterli miktarda su tüketimi kalp, akciğer ve karaciğer başta olmak üzere bütün organlar için hayati önem taşıyor.

Az su tüketilmesi kilo alımından, baş ağrısına, depresyondan, sindirim bozukluğuna, yüksek kan basıncından çeşitli cilt problemlerine kadar pek çok ciddi hastalığa sebebiyet verebilir.


Suyun vücudumuza faydaları şunlardır:

– Cildi güzelleştirir

– Vücut ısısını ayarlar

– Vücutta biriken zararlı maddelerin dışarı atılmasına yardımcı olur

– Hücrelere besin ve oksijen taşır

– Eklemlere destek sağlar

– Sindirim sistemini düzenler

– Vitamin, mineral ve diğer besinlerin çözülmesine yardımcı olur

Özellikle yaz aylarına denk gelen Ramazan ayı su tüketimine en fazla dikkat etmeniz gereken zamanlardır. Yaklaşan sıcak havalarda terle birlikte vücudumuzun su kaybetmesi, suya olan ihtiyacımızı daha da önemli hale getirmektedir. Gün boyunca susuz kalan vücudunuzun su ihtiyacını iftarla sahur arasında sık sık su içerek giderebilirsiniz. İftarda yemek yerken çok fazla su içmeden, yemek sonrasından sahura kadar olan sürede her saat başı düzenli olarak su içmek faydalı olacaktır. Suyun yanı sıra ayran, bitki çayları ve çay ile alınan sıvının da yararı olacaktır fakat ortalama 8-10 bardak su tüketmek oruç tuttuğunuz dönemi daha rahat ve sağlıklı geçirmenizi sağlayacaktır.

Sağlığınız için Ramazan ayında bol ve sağlıklı su tüketin.